Nie zdajemy sobie sprawy, jak dużo obrazów oraz słów zostaje w nas, nawet jeśli ich nie pamiętamy. Komunikaty marketingowe muszą się od czasu do czasu powtarzać, żeby ostatecznie powstać w świadomości odbiorcy i tym samym wybić się spośród innych. Reklama umie propagować pewne wzorce zachowania. Czymś codziennym stało się smarowanie kanapek margaryną, lub picie wody do obiadu. Co poniektóre nazwy tak nadzwyczaj wryły się w język globalny, że nie zdając sobie z tego do końca sprawy, wykorzystujemy pewnych marek jako nazw szerszej palety podobnych artykułów - sprawdź także komputerowy warszawa.
Obuwie sportowe to adidasy, przyprawa w płynie, użytkowana często do rosołu w potocznie oznaczana jest maggi. Funkcjonalna reklama powoduje, że konsument przyzwyczaja się do jednego supermarketu czy też sklepu z meblami, gdzie pracownicy noszą koszulki z własnym nadrukiem logo firmy (w tym miejscu sprawdzą się również naszywki na zamówienie dla producentów). Nazwy wytwórców z góry stanowią dla nas gwarancję jakości, nawet jeśli nie widzieliśmy samego artykułu. Reklamodawcy kreują tym samym charakterystyczną kulturę klientów, którzy kupują produkt, co do którego są przekonani, i którego zawsze używają, nawet jeśli nie jest już reklamowany.
0 komentarze:
Prześlij komentarz